Kebaikan meninggalkan tabiat menonton video lucah part 1

Baik, luahan yang dikongsikan di bawah merupakan kenyataan sebenar oleh orang yang memulakan perjuangan membebaskan diri mereka daripada ketagihan pornografi.

Pastinya dengan baca luahan di bawah akan membuatkan anda lebih bersemangat untuk lawan!

“MANFAAT paling besar yang aku dapat bila tinggalkan PMO adalah willpower. Aku seorang perokok tegar, selalunya hisap dalam 10-15 batang rokok sehari sejak 10 tahun lalu. Bila aku tengok balik memang agak mustahil nak buang tabiat merokok yang dah lama ni.

Tapi selepas hari ke 50 tanpa PMO (porn,melancap,orgasm) aku macam tersedar. Kenapa aku hisap rokok? Kenapa aku buat benda yang akan merosakkan dan membunuh diri aku? Lepas tu aku mula dapat tinggalkan merokok dengan mudah!

Baru aku perasan bila tinggalkan PMO, aku punya willpower jadi bertambah kuat. Sebab nak tinggalkan video lucah satu benda yang susah sangat dan willpower yang diperlukan untuk lawan ketagihan ni pun perlu kuat!  Kalau kau berjaya berhenti tengok video lucah untuk satu tempoh yang lama, kau akan bina kekuatan willpower yang menakjubkan.”

(Perkongsian pengalaman di atas diambil daripada website NOFAP Community)

Be strong! Keep moving forward!

About Amirul Ramli

Leave a Reply